Nyheter

Vattenavläsning Uppsala Vatten

Hej medlemmar!

Under januari/februari ska alla hushåll läsa av och skicka in sin vattenförbrukning till Uppsala Vatten. Alla hushåll får en avi i brevlådan med svarstalong som man kan skicka in via post eller så registrerar man sin förbrukning direkt på Uppsala Vattens hemsida. Logga in med ditt kundnummer som du hittar på din avi och sen föreningens organisationsnummer (197696288179). Välj sen "Lämna Vattenmätarställning" och välj ditt hushåll i listan och följ instruktionerna.






Med vänliga hälsningar
Styrelsen

Gå med i Styrelsen?

Kära medlemmar,

Nu har föreningen funnits i 10 år! I föreningens styrelse har olika grannar engagerat sig för att föreningen ska vara välfungerande. Ett beslutande och styrande organ behöver emellertid nytt blod och det har blivit lite rundgång på engagemanget. I skrivande stund är vi fyra ordinarie och en suppleant, varav 3 stycken suttit i minst 2 år, men både suppleant och en ordinare styrelsemedlem kommer innan sommaren att lämna sina respektive uppdrag p.g.a. flytt och ändra privata förutsättningar. Vi blir således enbart 3 stycken kvar vilket är väldigt tunt bemannat för att driva styrelsearbetet på ett effektivt sätt. För föreningens bästa skulle vi behöva nytillskott som kan hjälpa till från sommaren och tillsvidare.

Vissa föreningar är stora, då räcker det kanske med att sitta med en eller ett par mandatperioder per person under hela sin boendetid. Vår förening är dock liten, vi är 17 hushåll. Detta betyder att man som boende behöver engagera sig i styrelsen med jämna mellanrum. Vi har alla valt att bo i en bostadsrättsförening och det kommer alltid med en styrelse bestående av oss boende. Det är en av premisserna för en bostadsrättsförening. Med allt detta sagt: vi behöver bli fler som engagerar sig i styrelsearbetet. Ju fler vi är, desto mindre arbete per person. 

Insyn i sin förenings styrelsearbete är bra för alla, därför förespråkar vi i styrelsen att alla som bor i Bergmyntan har som utgångspunkt att sitta i styrelsen någon gång. 

Kort om arbetet

  • Möte ca 1-3 ggr per kvartal.
  • Styrelsen har ingen kassör, föreningens ekonomi sköts av en revisionsbyrå som också sammanställer ekonomi- och revisionsberättelse (vilket minskar arbetsbördan markant). 
  • Man får ett arvode. 
  • Styrelsen väljs på årsstämman som infaller på våren.

Ni är alla välkomna att anmäla ert intresse via detta kontaktformulär!

Allt gott! 

Rolf, Andreas, Johan, Emil och Anna - Er styrelse

Välkommen till nya hemsidan

Nu har föreningen en ny och uppdaterad hemsida på plats. Vi hoppas att hemsidan kommer att besökas flitigt av alla medlemmar och underlättar tillgången till information om ert boende. Hemsidan fungerar lika bra i datorn, mobilen eller läsplattan.

Syftet med hemsidan är att samla all väsentlig information, dokument och länkar som kan tänkas behövas som medlem i föreningen. 

Vad vi vill att ni som medlemmar ska göra är:

  • Skapa ett konto! Då blir ni också registrerade till föreningens nyhetsbrev - som skickas ut automatiskt när vi publicerar information på hemsidan.

Hör av er via mail eller kontaktformuläret vid frågor, idéer eller synpunkter!