Nyheter

Årsmöte 11:e maj!

Hej medlemmar! Söndag den 11/5 kl. 15:00 är det årsmöte och vi hoppas på fin uppslutning. Mötet hålls i Lindbackenskolans matsal, ingång från innergården. Under mötet kommer vi bl.a. gå igenom 2024 års bokslut, rösta om nya styrelsemedlemmar samt diskutera övriga frågor som dykt upp. Från styrelsens håll förutsätter vi att man kommer om man kan, minst en från varje hushåll. Det är viktigt och bör vara i allas intresse att veta hur det ligger till med vår förening samtidigt som man kan vara med och påverka beslut i olika frågor.

Är man intresserad av att gå med i styrelsen kan man skicka mail till  eller fylla i detta formulär, likaså om man har frågor om något som har med vår förening att göra. Även motioner inför årsmötet kan skickas in via dessa två sätt.

Årsredovisningen som vi kommer gå igenom på årsmötet hittar ni här (länk).

Allt gott!

/Styrelsen

Nya sorteringskärl!

Hej!

Från mars till och med juni kommer Uppsala Vatten successivt börja byta ut dagens gröna och bruna sopkärl mot de nya, större fyrfackskärlen (två per hushåll) som möjliggör avfallssortering hemma.

Vi behöver inte vidta några mer åtgärder än att se till att våra nuvarande sopkärl står tillgängligt dagen för bytet. Exakt när det är vår tur kommer information om i brevlådan en tid innan.

Läs gärna vidare i denna länk, längst ner finns ett formulär man kan fylla i om man har frågor till Uppsala Vatten kring bytt.

Detta kommer antagligen leda till att den obemannade sorteringscentralen vid ICA avvecklas, men det återstår att se.

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen

Vattenavläsning Uppsala Vatten

Hej medlemmar!

Under januari/februari ska alla hushåll läsa av och skicka in sin vattenförbrukning till Uppsala Vatten. Alla hushåll får en avi i brevlådan med svarstalong som man kan skicka in via post eller så registrerar man sin förbrukning direkt på Uppsala Vattens hemsida. Logga in med ditt kundnummer som du hittar på din avi och sen föreningens organisationsnummer (197696288179). Välj sen "Lämna Vattenmätarställning" och välj ditt hushåll i listan och följ instruktionerna.






Med vänliga hälsningar
Styrelsen

Gå med i Styrelsen?

Kära medlemmar,

Nu har föreningen funnits i 10 år! I föreningens styrelse har olika grannar engagerat sig för att föreningen ska vara välfungerande. Ett beslutande och styrande organ behöver emellertid nytt blod och det har blivit lite rundgång på engagemanget. I skrivande stund är vi fyra ordinarie och en suppleant, varav 3 stycken suttit i minst 2 år, men både suppleant och en ordinare styrelsemedlem kommer innan sommaren att lämna sina respektive uppdrag p.g.a. flytt och ändra privata förutsättningar. Vi blir således enbart 3 stycken kvar vilket är väldigt tunt bemannat för att driva styrelsearbetet på ett effektivt sätt. För föreningens bästa skulle vi behöva nytillskott som kan hjälpa till från sommaren och tillsvidare.

Vissa föreningar är stora, då räcker det kanske med att sitta med en eller ett par mandatperioder per person under hela sin boendetid. Vår förening är dock liten, vi är 17 hushåll. Detta betyder att man som boende behöver engagera sig i styrelsen med jämna mellanrum. Vi har alla valt att bo i en bostadsrättsförening och det kommer alltid med en styrelse bestående av oss boende. Det är en av premisserna för en bostadsrättsförening. Med allt detta sagt: vi behöver bli fler som engagerar sig i styrelsearbetet. Ju fler vi är, desto mindre arbete per person. 

Insyn i sin förenings styrelsearbete är bra för alla, därför förespråkar vi i styrelsen att alla som bor i Bergmyntan har som utgångspunkt att sitta i styrelsen någon gång. 

Kort om arbetet

  • Möte ca 1-3 ggr per kvartal.
  • Styrelsen har ingen kassör, föreningens ekonomi sköts av en revisionsbyrå som också sammanställer ekonomi- och revisionsberättelse (vilket minskar arbetsbördan markant). 
  • Man får ett arvode. 
  • Styrelsen väljs på årsstämman som infaller på våren.

Ni är alla välkomna att anmäla ert intresse via detta kontaktformulär!

Allt gott! 

Rolf, Andreas, Johan, Emil och Anna - Er styrelse

Välkommen till nya hemsidan

Nu har föreningen en ny och uppdaterad hemsida på plats. Vi hoppas att hemsidan kommer att besökas flitigt av alla medlemmar och underlättar tillgången till information om ert boende. Hemsidan fungerar lika bra i datorn, mobilen eller läsplattan.

Syftet med hemsidan är att samla all väsentlig information, dokument och länkar som kan tänkas behövas som medlem i föreningen. 

Vad vi vill att ni som medlemmar ska göra är:

  • Skapa ett konto! Då blir ni också registrerade till föreningens nyhetsbrev - som skickas ut automatiskt när vi publicerar information på hemsidan.

Hör av er via mail eller kontaktformuläret vid frågor, idéer eller synpunkter!